Design & Developed BY Patira

صفحه 4 از 5 نخستنخست ... 2345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 41
  1. #1
    عضو Derby

    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Rasht
    مربی مورد علاقه
    Sir Alex Fergosen
    بازیکن محبوب
    J.Best
    اسم واقعی شما
    Aghil

    EnglandManUtd

    David Beckham

    نوشته ها
    35
    تشکر ها
    20
    تشکر شده 158 در 35 پست

    پیش فرض جورج بست آمده بود تا کرایوف را خوار کند...

    همانطور که هواداران جورج بست تایید میکنن در سال 1976 در حالی که او در سن 30سالگی روزهای خوبش را پشت سر گذاشته بود به الکل ا عتیاد پیدا کرده بود و از یونایتد اخراج شده بود فقط سایه ای از نابغه ی دریبل زن نابغه ای سابق بود...
    در این سال جورنالیست هلندی برف ندرلوف بخاطر بازی هلند و ایرلند شمالی در مرجله مقدماتی جام جهانی به انگلیس سفر کرد تا گزارشی از جورج بست تهیه کند.
    ندرلوف به لندن سفر کرد تا بست را در بازی تیم باشگاهیش فولام در مقابل سائوثهمپتون تماشا کند.بعد از اتمام نود دقیقه ندرلوف به اندازه کافی بازی اورا تماشا کرده بود.ندرلوف نوشت:بست یک ستاره نابود شده است.اما پس از مدتی کوتاه از حرفهایش پشیمان شد...
    چندصد مایل آن طرف تر جورنالیس بریتانیایی بیل الیوت به همراه تیم ملی ایرلند در حال سفر به استادیومی بود که باید در آن به ملاقات کنند.کاپیتان تیم ملی هلند یوهان کرایوف بود که در آن سال به بهترین بازیکن بود الیوت از بست پرسید آیا فکر میکنی کرایوف از تو بهتر است؟
    بست در جوابش خندید و گفت:کرایوف بهترین بازیکن است؟درای شوخی میکنی؟...... من در اولین فرصتی که پیش بیاید به او لایی خواهم زد.
    در ادامه گزارشات الیوت آمده:پنج دقیقه پس از گذشت بازی جورج بست در سمت چپ صاحب توپ شد بجای اینکه به سمت دروازه حریف حرکت کند به طرف عقب برگشت و پس از دریبل زدن سه بازیکن هلندی به کرایوف رسید دوبار خودش را این ور و آن ور کرد و پس از آنکه دوبار پیاپی توپ را از بین پاهای کرایوف رد کرد مشتش را به نشانه ی پیروزی بلند کرد.فقط تعداد کمی از ما میدانیم که حرکت او واقعا چه معنایی میدهد.
    کرایوف بهترین بازیکن دنیاست؟فقط آدم های احمق در آن بعد از ظهر چنین تصوری داشتند.
    با وجود این که ازین صحنه ی تاریخی ویدئویی وجود ندارد خود ندرلوف اعتراف کرد که جورج بست در آن شب باور نکردنی بود و باعث شد تا تیم کوچک ایرلند شمالی در مقابل بهترین تیم دنیا به تساوی 2-2 برسد.او گفت:در پایان بازی من به چشمان سر مربی آن موقع هلند یان زوارتکروز نگاه کردم و سرد ترین نگاه را در تمام عمرم دیدم.شاید بهتر بود قبل از بازی به او نمیگفتم که نگرانی ای در مورد جورج بست وجد ندارد!!!

  2. 5 کاربر از پست مفید danteiv تشکر کرده اند .


  3. #31
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    2,377
    تشکر ها
    4,848
    تشکر شده 12,262 در 2,645 پست

    پیش فرض

    خُب پس فهمیدیم بدون اطلاع کافی بحث نکنیم
    نه بازی دو نفرُ دیدیم نه اینکه اطلاع کافی از این دو بازیکن داریم
    فقط نظرای دوستان از روی تعصب زده شده
    ولی بازم همچین تاپیکی لازمه باشه/فقط دوستی ها مهمتره به همدیگه توهین نشه /هر نظری هست بگیم

  4. 5 کاربر از پست مفید ibrahim تشکر کرده اند .


  5. #32
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    old trafford
    پست مورد علاقه
    AMF.CMF
    مربی مورد علاقه
    sir alex ferguson
    بازیکن محبوب
    c.ronaldo , best , cantona , beckham , scholes , giggs
    اسم واقعی شما
    saeed

    PortugalManUtdAboomoslem

    Ali Karimi

    نوشته ها
    2,050
    تشکر ها
    10,498
    تشکر شده 9,027 در 2,190 پست

    پیش فرض

    خب من 5 صفحه رو كامل خوندم ! اول يه چيزو ميتونم بگم ! اون دسته از سرفداراي بارسا كه اومدن اينجا نظر دادن نه از بازي بست چيزي ميدونستند و نه از خيلي مسائل فوتبال !!!!
    اصولا دوراني كه بست و امثال اون فوتبال بازي ميكردند بازي هاي ملي بسيار بسيار بسيار مهمتر از بازيهاي باشگاهي بوده و مثل الان نبوده ! يعني افكار مردم خيلي نسبت به تيم مليشون در مقايسه با الان فرق داشته ! واسه همين وقتي بزرگاني چون مارادونا كه آرژانتين رو يك تنه قهرمان جهان ميكنه نبايد با مسي مقايسه كرد كه تيمش تو هر پست تقريبا بهترين هارو داره ! و اما مورد ديگه اي كه ذكر شد مقايسه ايرلند شمالي و هلند بود ! دوستان منطقي بارسايي ميگن كرايووف يك تنه هلند رو فلان كرد! خب آخه بحث كردن با اين نوع نگرش واقعا خنده داره ! هلند تو زمان كرايوف كلي اسطوره و بازيكن بزگر داشته و در كل هلند يك غول بوده بين كشور ها ! اما ايرلند شايد تو كل تاريخش اندازه انگشتان يه دست هم اسطوره نداشته ! اينجا هست كه نشون ميده چقدر يه بازيكن واسه تيمش كار كرده ! در گذشته مثل الان نبوده كه اينقدر مسابقه ها نزديك به هم باشه ! مثلا ژاپن آرژانتين رو با اون همه ستاره ببره يا ........ خلاصه در بيشتر مواقع تيمي كه قوي تر بوده برنده مسابقه ميشده چون مبنا بيشتر روي كار فردي بازيكنان بوده و كار تيمي چندان رواج نداشته ! يعني وزن هر تيمي به بازيكنهايي كه داشته بوده ! با اين حساب شانس كم گل خردن ايرلند از هلند هم وجود نداشه چه برسه به اين كه ايرلند بتونه مساوي بگيره ! بست نابغه دريبل و تكنيك تونست اينقدر تاثير بزاره كه تيمش با هلند مساوي كنه و اتفاقا اسطوره هلند رو هم 2 با پياپي لايي بزنه ! خب اين نشون از مهارت فردي بست داره ! اون تونسته اينقدر تاثير بزاره كه اين اختلاف سطح تيم هلند و ايرلند رو خنثي كنه !
    جالبه اينجا بحث مسي هم به ميان اومده ! و البته مقايسه اون با مارادونا () ! واقعا كه جنبه يك بحث درست و حسابي رو ندارند بعضي ها ! يه جمله جالب هم گفتن آرژانيت هافبك طراح نداره () مسي اگه اشتباه نكنم 2 تا جام جهاني و 3 تا كوپا آمريكا بازي كرده واسه آرژانتين ! واقعا نمايش ضعيفي داشته در مجموع و ميشه گفت هيچ كار خاصي نكرده ! تو اين دوران با كلي بازيكن ستاره هم تيمي بوده ! اگه بخوايم همين جام جهاني رو در نظر بگيريم بازي فردي مسي اصلا خوب نبود ! يعني كلا اشتباه زياد داشت ! بعدشم مگه بازيكن كم داره آرژانتين ؟!؟ هافبك هم زياد داره ! از نوع عالي ! تازه همين الانشم داره ! قديما هم كه معروفترينشون ريكلمه بود كه واقعا فوق العاده بود ! ولي مسي...... اصلا اين حرفا همش از روي تعصب هست و ديگه منم حالم داره به هم ميخوره از اين بحث الكي ! مسي بده چون آرژانتين هافبك طراح نداره واقعا بايد كارشناساي فوتبال سر خم كنن پيش بعضي ها !
    و باز دوباره در مورد بست صحبت ميكنم :
    جرج بست از لحاظ استعداد و توانايي هيچي كمتر از يوهان كرايوف نداشته و حتي بهتر بوده ! اينو اونايي ميتونن قبول كنن كه منطقي باشن ! و البته آگاهي كامل داشته باشند ! بازي هاي بست رو ديده باشند و نقل قول هاي افردا معروف رو در موردش شنيده باشند ! بست فوق العاده بود ولي هيچ وقت نتونست حاشيه هارو از خودش دور كنه ! خوش تيپ بود و با زنان زيادي ارتباط داشت و همين باعث ميشد گاهي تمركز نداشته باشه ! كم كم معتاد به مشروبات الكي شد و روز به روز وضعيتش بدتر ميشد ! عاشق فوتبال بود ولي در كنارش خوشگذران هم بود ! خيلي زود از آمادگي و اوج دور شد و عمر فوتبالي كوتاهي داشت ! بعد از دوران بازيگريش به كلي از فوتبال و اتفاقاتش كنار رفت ! به خاطر همين اسمش زياد سر زبون ها نموند ! شخصيت بسيار دوست داشتني داشت و خوش اخلاق بود ! اين ربطي به استفاده از مشروبات الكلي و رابطه با زنها نداره ! منظورم از خوش اخلاقي برخورد خوبش و مهربانيش بود . جرج بست بزرگ بود ولي بزرگي نكرد ! بعد از چندين سال به خاطر استفاده از مشروبات الكلي جان خودش رو از دست داد ! يونايتدي ها با هر بار فكر كردن به اين سرنوشت تلخ اشك ميريزن !
    و اما يوهان كرايووف اسطوره فوتبال هلند و بارسا . در بزرگي اين بازيكن شكي نيست ! كسي كه عناوين و افتخارات زياد داره و يكي از فوتبال خيز ترين كشورهاي جهان يعني هلند به دنيا اومد ! چه در زمان بازيگري و چه در زمان مربيگري افتخارات زيادي داره .
    و در آخر ميخوام نميشه بست و كرايوف رو از لحاظ موفقيت با هم مقايسه كرد ! چون كرايووف پايدار بوده و هست ! چون كرايوف در كشوي بازي ميكرده كه كلي ستاره داشته ! توانايي هاي زيادي داشته و خلاصه كي افتخار و موفقيت داره ! در مقابل بست نسبت به توانايي هاش به موفقيتهاي كمي رسيده ولي بازم عجيب هست ! عنوان بهترين بازيكن اروپارو كسب كرده و با منچستر قهرماني هاي زيادي رو بدست آورده ! از جمله قهرماني در اروپا ! ولي بازم از لحاظ موفقيت با يوهان كرايووف قابل مقايسه نيست !
    حرف اصلي ما اين بود كه بگيم بست بزرگ بود ولي بزرگي نكرد ! يعني توانايي هاي زيادي داشت ! حرف ما اينه كه ميشه بازي بست در اوجش رو با بازي كرايووف در اوجش مقايسه كنيم !‌ حتي بازي بست رو با بازي پله ! ولي بازم تاكيد ميكنم موفقيتهاي بست بسيار كم هست و بايد قبول كنيم كه او در حق خودش ظلم كرد.
    در آخر ميخوام بگم از اين بحث اينجا براي هواداران بقيه تيمها به پايان ميرسه ( مخصوصا بارسايي ها ) چون تو پستهاشون به خاطر مقايسه دو بازيكن به همه چيز گير دادن و بي ربط با موضوع بحث كردند ! و در آخر يه بار ديگه ميگم هر وقت خواستيد بفهميد لايي زدن يه ستاره به يه ستاره ديگه وانم 2 بار در حالي كه قبل از بازي قولش رو داده باشه تحقير هست يا نه به اين فكر كنيد كه كريس با مسي اين كارو بكنه !
    گر بدانم نیستی ، غمی نیست ز تنهایی / اینکه هستی و تنهایم ، غم دارم
    ویرایش توسط ManUtd : 05-25-2012 در ساعت 01:56

  6. 8 کاربر از پست مفید ManUtd تشکر کرده اند .


  7. #33
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    old trafford
    پست مورد علاقه
    AMF.CMF
    مربی مورد علاقه
    sir alex ferguson
    بازیکن محبوب
    c.ronaldo , best , cantona , beckham , scholes , giggs
    اسم واقعی شما
    saeed

    PortugalManUtdAboomoslem

    Ali Karimi

    نوشته ها
    2,050
    تشکر ها
    10,498
    تشکر شده 9,027 در 2,190 پست

    پیش فرض

    خب دوستان. بعد از وقفه اي چند ساعته دوباره اين تايپيك باز شد . ديشب به دليل جلوگيري از ادامه بحثهاي بي ربط به موضع اين تايپيك بسته شد و حالا دوباره باز شد ! از اين به بعد همه ميتونند در اين تايپيك شركت كنند به جز هواداران بارسا ! چون امكان داره تايپيك دوباره منحرف بشه و بسته بشه !
    لطفا پستها فقط در مورد همين موضوع باشه.
    با تشكر
    گر بدانم نیستی ، غمی نیست ز تنهایی / اینکه هستی و تنهایم ، غم دارم

  8. 3 کاربر از پست مفید ManUtd تشکر کرده اند .


  9. #34
    عضو Derby

    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    محل سکونت
    Internet
    پست مورد علاقه
    هافبك تهاجمي
    مربی مورد علاقه
    alex fergosen
    بازیکن محبوب
    alex.delpiero_giggs
    اسم واقعی شما
    no name

    NetherlandsManUtdManUtd

    نوشته ها
    36
    تشکر ها
    186
    تشکر شده 1,029 در 172 پست

    پیش فرض

    best the best

    حيف اين بازيكن كه زد تو جاده خاكي

    من بيوگرافي كاملشو خوندم

    خودشم در آخر عمرش تو بيمارستان ميگه

    مثل من نميريد

    قدر توانايي هاتونو بدونيد

    حيييييييييييف
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    به تعظيم مردم اين زمانه اعتمادنكن...تعظيم آنان همانندخم شدن دوسركمان است كه هرچه بهم نزديكترشوند تيرش كشنده تراست.
    (خشايارشاه)

  10. 5 کاربر از پست مفید H@kem تشکر کرده اند .


  11. #35
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    old trafford
    پست مورد علاقه
    AMF.CMF
    مربی مورد علاقه
    sir alex ferguson
    بازیکن محبوب
    c.ronaldo , best , cantona , beckham , scholes , giggs
    اسم واقعی شما
    saeed

    PortugalManUtdAboomoslem

    Ali Karimi

    نوشته ها
    2,050
    تشکر ها
    10,498
    تشکر شده 9,027 در 2,190 پست

    پیش فرض

    خب به خاطر اينكه اين تايپيك به يه هدف مناسب و شناخت كامل در مورد بست برسه چند پست ميزارم ! البته اين پستها رو قبلا تو قسمت دانشنامه هم گذاشتم ولي اينجا باشه بهتره. حالا از دوستان ميخوام اينارو بخونن واقعا خوندنش ارزش داره .
    براي اينكه مطلع بشيد كه اين مطالب چقدر پر بار هستند به قسمتي از اون توجه كنيد كه در پست آخر قرار داشت ! اينجا هم ميزارمش تا دقت بيشتري بشه ! واقعا تاثر گذار هست , قسمت قرمز رنگ كه مشخص شده به اندازه 100 ها خط معني داره و چقدر خوبه چند دقيقه بهش فكر كنيم
    ظهار نظر جرج بست در مورد باشگاه منچستر یونایتد :
    من با باشگاه منچستر يونايتد بهترين روز هايم را داشتم. هرچه در رؤيا هايم متصور بودم برايم در ورزشگاه اولدترافورد پيش آمد. آن دقايق هميشه در ياد و خاطره ام هستند.
    هيچ گاه فرياد هواداران باشگاه منچستر یونایتد را از ياد نميبرم. مخصوصاً آن هنگام كه در تونل ( رختكن ) راه ميرفتم و اين سر و صداها در گوشم ميپيچيد! هيچ چيزی خوشايند تر از شنيدن صدای شادی هواداران و ديدن دست تكان دادنهای آنها نيست.
    آن روز ها روز های من بود و در پايان هم برای من بد نبود. من هنوز يادم هست كه هر وقت توپ را ميگرفتم هيچ گاه به عقب بر نميگشتم!
    پس از فوت وی باشگاه منچستر یونایتد یک بازی دوستانه را در ورزشگاه اولدترافورد برگزار کرد و تمامی درآمد حاصل از این بازی را به خانواده جرج بست تقدیم کرد. در این بازی تماشاگران حاضر در ورزشگاه پوسترهایی با عکس جرج بست در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: Best The Best.

    گر بدانم نیستی ، غمی نیست ز تنهایی / اینکه هستی و تنهایم ، غم دارم
    ویرایش توسط ManUtd : 05-25-2012 در ساعت 14:16

  12. 4 کاربر از پست مفید ManUtd تشکر کرده اند .


  13. #36
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    old trafford
    پست مورد علاقه
    AMF.CMF
    مربی مورد علاقه
    sir alex ferguson
    بازیکن محبوب
    c.ronaldo , best , cantona , beckham , scholes , giggs
    اسم واقعی شما
    saeed

    PortugalManUtdAboomoslem

    Ali Karimi

    نوشته ها
    2,050
    تشکر ها
    10,498
    تشکر شده 9,027 در 2,190 پست

    پیش فرض

    همه چیز در باره زندگی شخصی جرج بست 1

    شناسنامه جرج بست :
    نام : جرج بست.
    تاريخ تولد : 22 می سال 1946.
    محل تولد : شهر بلفاست مرکز کشور ايرلند شمالی.
    تاريخ فوت : 25 نوامبر سال 2005.
    علت وفات : عارضه شدد کلیوی و عفونت ریه در اثر مصرف بیش از حد مشروبات الکلی.
    محل وفات: بيمارستان كرومول شهر لندن در کشور انگلستان.
    پست: وینگر.
    جرج بست متولد 22 می سال 1946 در شهر بلفاست مرکز کشور ايرلند شمالی میباشد. عمده شهرت او به دليل بازیهای درخشانش در باشگاه منچستر يونايتد میباشد. جرج بست وینگری بود که همزمان - سرعت - شتاب - تعامل - گل زدن و کار با پا را به نمايش میگذاشت. جرج بست اولين کسی بود که به واسطه فوتبال و چهره اش به شهرت دست پيدا کرد و حقوق حرفه ای گرفت. برخی او را زيبا ترين فوتباليست کل دوران میدانند. جمله ای در بين فوتباليستها وجود دارد که چنين است: دیوگو آرماندو مارادونا خوب - پله بهتر - جرج بست بهترين ( Maradona Good Pele Better.George Best )
    جرج بست اولين فرزند ديکی بست و آنه ويتر بود که در شهر بلفاست متولد و بزرگ شد. او دارای 4 خواهر به نام های کارول - باربارا - جولی و گريس و 1 برادر به نام لن بوده است. جرج بست مادرش را در سال 1978 در سن 55 سالگی و بر اثر مصرف بيش از حد الکل از دست داد.
    جرج بست و همسرش :
    جرج بست در طول عمرش 2 بار ازدواج کرد. بار اول با آنجلا مک دونالد جيمز که حاصل اين ازدواج پسری به نام کالوم است و سپس در سال 1995 با آلکس پرسی ازدواج کرد. گفته میشود که او از زن ديگری هم دارای 2 دختر میباشد.
    آنجلا مک دونالد جيمز همسر اول جرج بست خود در مجله پلی بوی مشغول به کار بوده است اما عمده شهرتش به واسطه ازدواج با جرج بست حاصل آمد. پدر و مادر آنجی هر 2 هنرمند بودند. او جرج بست را در يک مهمانی در شهر لس آنجلس در سال 1975 ملاقات کرد زمانی که قمار بازی - زن بازی و فساد اخلاقی جرج بست شهره عام و خاص شده بود. جرج بست حتی در شب مراسم ازدواجش هم دست از قمار و الکل بر نداشت. اين 2 نفر سر انجام در سال 1986 از هم جدا شدند و آنجلا مک دونالد جيمز پسرشان را با خود به شهر لس آنجلس در کشور آمریکا برد. آنجلا مک دونالد جيمز هم اکنون مشغول تجارت در زمينه جواهر است. او علاقه زيادی به حيوانات داشته و وقت خود را صرف مراقبت از 6 سگ و اسبهايش میکند.
    فرزند جرج بست :
    کالوم ميلان بست پسر جرج بست متولد 6 فوريه سال 1981 در سن حوزه کاليفرنياست. او تا چندی پيش به عنوان مدل مشغول به کار بود. اسم وسطش ميلان از روی نام پدر خوانده اش ميلان مانداريچ صاحب باشگاه لسترسيتی انگلستان و دوست صميمی پدرش انتخاب شده است. او مدتی هم به فوتبال پرداخت تا جايی که سر آلکس فرگوسن سر مربی افسانه ای باشگاه منچستر یونایتد برای مشاهده بازی اش نزد او رفت اما خود تصميم گرفت که ورزش فوتبال را رها کرده و در عوض به فعاليت در زمينه مد و فشن بپردازد. کالوم میلان بست از يک مدل به نام لورنا هوگان دارای دختری به نام آمليا است که در سال 2006 متولد شد.
    جامها و رکورد های جرج بست در رده باشگاهی :
    در 7 فوریه سال 1970 تیم منچستر یونایتد با شکست 2 - 8 تیم نورثهمپتون تاون در جام FA ( جام حذفی ) به قهرمانی پنجاهمین دوره این رقابت ها دست یافت. جرج بست در این بازی 6 گل به ثمر رساند که یک رکورد به حساب می آید و هنوز هم پابرجاست.
    همچنین جرج بست در اواسط دهه 1960 در اوج خود بود. وی به همراه سر بابی چارلتون و دنیس لاو تیم منچستر یونایتد را با یک فرم تهاجمی حرکت میداد و به قهرمانی در سال 1965 و 1967 لیگ دستاه 1 انگلستان رساند.
    جرج بست به دلیل بازیهای زیبا و گلهای فراوان به عنوان مرد سال فوتبال اروپا و برنده توپ طلای اروپا در سال 1968 نائل شد.
    باشگاههایی که جرج بست در آن بازی کرده در قالب تصویر :
    توضیح : در تصویر زیر به ترتیب از سمت چپ سال بازی - باشگاه - تعداد بازی و تعداد گل به ثمر رسیده مشخص شده است.
    تعداد بازی و گل زده جرج بست در رده بین المللی :
    جرج بست برای تیم ملی ایرلند شمالی از سال 1964 تا سال 1977 در 37 مسابقه به میدان رفت که حاصل آن 9 گل بود.
    جرج بست بار ها به علت رانندگی در حالت مستی دستگير و به زندان و پرداخت جريمه محکوم شد اما باز به نوشيدن الکل در حد افراطی ادامه میداد. در سال 2002 عمل پيوند عضو را با موفقيت پشت سر گذاشت اما در اکتبر 2005 به علت عفونت کليه که گفته شد از اثرات جانبی دارو های پيوند عضوش است بستری شد. مدتی بعد از بستری شدن او رسانه ها از مرگ احتمالی او خبر دادند و جمله ای اين چنين از او نقل کردند: مثل من نميريد. او با اين جمله از همه خواسته بود که از خطرات الکل آگاه باشند. در ساعات اوليه روز 25 نوامبر سال 2005 کار درمان او به دستور پزشک مربوط متوقف شد زيرا که او در ساعت 06 : 13 ( به وقت گرينويچ ) به علت عفونت ريه در سن 59 سالگی دنيا را بدرود گفت. قرار بر اين شد که در تمام بازیهای آخر آن هفته 1 دقيقه سکوت به احترام او برقرار شود که عده ای به جای اين کار با دست زدن به تشويق او پرداختند.
    مراسم تشييع جنازه اش را نهاد های خبری بسياری تحت پوشش قرار دادند. پيکر او در کنار پيکر مادرش در يک آرامگاه خصوصی در غرب شهر بلفاست به خاک سپرده شد. فرودگاه شهر بلفاست برای گرامی داشت اين اعجوبه فوتبال به فرودگاه جرج بست تغيير نام داد.
    گر بدانم نیستی ، غمی نیست ز تنهایی / اینکه هستی و تنهایم ، غم دارم

  14. 4 کاربر از پست مفید ManUtd تشکر کرده اند .


  15. #37
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    old trafford
    پست مورد علاقه
    AMF.CMF
    مربی مورد علاقه
    sir alex ferguson
    بازیکن محبوب
    c.ronaldo , best , cantona , beckham , scholes , giggs
    اسم واقعی شما
    saeed

    PortugalManUtdAboomoslem

    Ali Karimi

    نوشته ها
    2,050
    تشکر ها
    10,498
    تشکر شده 9,027 در 2,190 پست

    پیش فرض

    همه چیز در باره زندگی شخصی جرج بست 2

    حقایقی از زندگی بست :
    جرج بست ملقب به بیتل پنجم ( بیتلها یک گروه موسیقی ۴ نفره در دهه ۶۰ میلادی بودند ) اولین سوپراستار دنیای فوتبال بود.
    او زمانی كه در ۲۷ سالگی از فوتبال كناره گیری كرد گفت: من با استعدادی فوق العاده به دنیا آمدم كه گهگاهی برایم حكم نابودكننده را داشت. همان طور كه میخواستم همه را در زمین دریبل كنم میخواستم در شهر هم همین طور باشم. او اواخر عمرش كه به عنوان تحلیلگر تلویزیونی كار میكرد تا سر حد تبدیل شدن به موضوع خنده مردم رفت اما او این توانایی را داشت كه به خودش و مشكلاتش بخندد. او یک بار گفت: پولهای زیادی صرف الكل - پرنده ها و ماشینهای سریع كردم. بقیه زندگی ام تلف شده است.
    جرج بست زمانی كه در فینال جام باشگاههای اروپا در سال ۱۹۶۶ درخشید در اوج دوران فوتبالش قرار داشت. او در یک هفته 10 هزار نامه از طرفدارانش دریافت كرد و ۳ نفر را تمام وقت استخدام كرد تا جواب نامه ها را بدهند.
    او در دیداری دوستانه مقابل تیم استودیانتس قهرمان باشگاههای آرژانتین از زمین بازی اخراج شد و كناره گیری سر مت بازبی هم بد جوری روی او تأثیر منفی گذاشت.
    او در سال ۱۹۷۲ بعد از یكسری دعوا بر سر تمریناتی كه از دست داد و روش زندگی نامناسبش از باشگاه منچستر یونایتد رفت و اعلام كناره گیری كرد اما دو باره در سال 1974 بازگشت اما این بار هم برای همیشه خداحافظی كرد.
    در سال ۱۹۸۴ به دلیل رانندگی در حین مستی و اهانت به مأمور پلیس ۸ هفته زندانی شد.
    در سال ۲۰۰۴ هم به دلیل رانندگی در حین مستی ۲۰ ماه از نشستن پشت فرمان محروم شد.
    در سال ۲۰۰۰ پنج هفته را به دلیل مشكلات كبدی در یكی از بیمارستانهای شهر لندن بستری شد و بعد از اینكه یكی دیگر از قولهای نشدنی كنار گذاشتن الكل را داد. او گفت: من باید میمردم.
    در سال ۲۰۰۲ او عمل پیوند كبد داشت كه ۱۰ ساعت طول كشید.
    در سال ۲۰۰۳ در بازی نزدیک خانه اش در گیری به وجود آورد و بدون اینكه مدركی علیه اش داشته باشند آزاد شد اما آخرین همسرش آلكس پرسی آن زمان گفت: به نظر میرسد كه جرج بست مأموریت نابودی خودش را آغاز كرده و روز به روز بدتر میشود. طولی نكشید كه جرج بست از او جدا شد.
    جرج بست چند سال پیش گفته بود: پله روزی به من گفت كه تو بهترین فوتبالیست دنیا هستی و این آخرین تعریفی بود كه از من شد.
    اظهار نظر پله در مورد جرج بست :
    پله در مورد جرج بست این طور گفته است: جرج بست بهترین بازیکنی است که تا کنون دیده ام این بالا ترین درجه شهرت است که یک بازیکن آرزوی رسیدن به آن را دارد. جرج بست باریکن با استعداد انگلیسی قادر بود تا گلهایی خارق العاده در وضعیتهای دشوار به ثمر برساند. او با ظرافتی ورزشکارانه حرکت میکرد و مهارتهای جادویی با توپ و بالانسهای حیرت آورش در گذر از مدافعان تعجب آور بود. این جوان اهل ایرلند شمالی اولین فوق ستاره فوتبال بریتانیا شد.
    مرگ جرج بست :
    جرج بست اسطوره باشگاه منچستر یونایتد پس از یک شب خیلی سخت و به ‌رغم تلاش پزشكان به پایان راه زندگی خود رسید. جرج بست ستاره اسبق تیم ملی ایرلند شمالی كه بازیهایش در تیم شیاطین سرخ هنوز در اذهان طرفداران باشگاه منچستر یونایتد وجود دارد در بيمارستان كرومول شهر لندن دار فانی را وداع گفت. این خبر را پروفسور راجر ویلیامز پزشک معالج جرج بست تأیید كرد در حالی كه تلاش شبانه‌ روزی آنان برای باز گرداندن زندگی جرج بست بی ‌تأثیر بوده چاره ‌ای نیست كه این واقعیت را بپذیریم. جرج بست به علت بعضی مشكلات مجبور شد در سال ۲۰۰۲ كبد خود را جراحی كند و پزشكان به او توصیه كردند ادامه روند زندگی قبلی باعث مرگ زود رس وی خواهد شد اما جرج بست حاضر نشد تا به توصیه آنها گوش دهد و پس از چند بستری موفق در بیمارستانهای شهر لندن سرانجام در سن ۵۹ سالگی و پس از ۲۴ ساعت تلاش دشوار پزشكان از دنیا رفت. زندگی جرج بست توأم با اتفاقات و رویداد های مهم و غیر قابل باور بود در سال ۱۹۶۸ او كه عضو تیم ‌ملی ایرلند شمالی بود و در باشگاه منچستر یونایتد غوغا كرد و نام خود را به عنوان یكی از برترین ستارگان این تیم به ثبت رساند. پس از اینكه خداحافظی زود رسی با دنیای فوتبال حرفه‌ای داشت به نوعی از مسیر زندگی دور شد و مشكلات خانوادگی هم به آن افزوده گردید تا در این سالها او همواره یكی از سوژه‌ های داغ روزنامه نگاران باشد. 1 سال قبل از فوت جرج بست قسمتی از دارایی‌ ها و افتخارات خود را به نفع پسرش به فروش رساند. با اینكه مشكلات بسیاری را برای همسرش به وجود آورده بود اما در نزد مردم یک چهره محبوب به شمار می ‌آمد. مرگ او یک خاطره تلخ برای مردم انگلستان و ایرلند شمالی و طرفداران باشگاه منچستر یونایتد و کل دنیا میباشد.
    اظهار نظر جامعه ورزش و بزرگان فوتبال بریتانیا در مورد جرج بست :
    پس از شنیدن خبر درگذشت جرج بست اسطوره فوتبال انگلستان و تیم ملی ایرلند شمالی تقریبا تمام دست اندركاران فوتبال در انگلستان به نوعی به اظهار همدردی با جامعه ماتم زده ورزش در این كشور پرداختند. باشگاه منچستر یونایتد طی بیانیه ای تاسف خود را از درگذشت ستاره اسبق ورزشگاه اولدترافورد اظهار داشت و گفت: جرج بست یكی از بزرگترین بازیكنان فوتبال در تمام طول دوران این ورزش بود. ورزشكاری واقعی - سرسخت و با اعتماد به نفس كه از نبوغی ذاتی در فوتبال بهره میبرد. او یكی از درخشانترین عملكرد ها را در میان نسل خودش داشت. استعداد های منحصر به فرد او در مستطیل سبز فوتبال به میراث کشور انگلستان تعلق دارد. باشگاه منچستر یونایتد و طرفداران سرخ پوش آن در جای جای این كره خای به گلهای زیبا - دریبل های اسرار آمیز و خاطرات به یاد ماندنی او افتخار خواهند كرد. در مرگ او همگان خواهند گریست اما روح بزرگ و استعداد شگرف او همواره زنده خواهد ماند. سر بابی چارلتون هم تیمی او در زمان حضورش در جمع شیاطین سرخ نیز با اظهار تاسف از در گذشت این انسان بزرگ میگوید: تاریخ پرافتخار باشگاه منچستر یونایتد با حضور جرج بستها شكل گرفته است. هر كسی كه عملكرد جرج بست را در درون زمین میدید آرزو میكرد كه ای كاش میتوانست همانند او فوتبال بازی كند. جرج بست در زمان بازی با تمام وجودش فوتبال بازی میكرد. دریبل های رویایی او در درون زمین روح هر فوتبالیستی را شاد میكرد. امروز روز سختی است. همچنین پل گاسكوئین اسطوره فوتبال مدرن انگلستان که خود از صرف کننده های مشروبات الکلی است و خیلیها از این نظر او را با جرج بست مقاسه میکنند نیز با اشاره به ضایعه مرگ جرج بست میگوید: جرج بست یک فوتبالیست بی مانند بود. گلهایی كه او در طول دوران فوتبالش زده گلهای یک بازیكن عادی نبود. او در كار خود یک پدیده تمام عیار بود. او یكی از جرج بستهای زندگی من بود. دنیس لاو یكی از مریدان پر و پا قرص جرج بست كه در ساعات پایانی زندگی در كنار دوست همیشگی و هم باشگاهی سابقش بود نیز پس از درگذشت وی گفت: از سال ۱۹۶۴ تا سال ۱۹۶۹ او بهترین بازیكن فوتبال کشور انگلستان بود. تاسف آور است اما به عقیده من جهان فوتبال عظمت جرج بست را هیچگاه درک نكرد. درست در زمانی كه او میتوانست بهتر از همیشه باشد جریانات فوتبال او را به كناره ها و حاشیه ها میكشاند. جرج بست انسان بزرگی بود.
    استادیومهای محل برگزاری دیدارهای هفته بعد از وفات جرج بست در لیگ برتر انگلستان به مدت 1 دقیقه قبل از شروع هر دیدار سكوت کردند البته در برخی از ورزشگاهها به تشویق جرج بست پرداختند تا خاطره جرج بست اسطوره بی چون و چرای فوتبال انگلستان و باشگاه منچستر یونایتد را گرامی بدارند. بازیكن اسبق باشگاه منچستر یونایتد انگلستان در سن ۵۹ سالگی در گذشت. سخنگوی لیگ برتر انگلستان با اظهار همدردی از شنیدن خبر درگذشت جرج بست گفت: فوتبالیستهای انگلیسی طی درخواستی رسمی خواستار 1 دقیقه سكوت پیش از شروع دیدار های این هفته لیگ برتر انگلستان شده اند كه با موافقت فوری مسوولان لیگ برتر انگلستان مواجه شد. این مسوولان امیدوارند تا با این حركت تمامی دوستداران فوتبال در انگلستان یاد و خاطره یک اسطوره بزرگ را زنده نگاه دارند.
    گر بدانم نیستی ، غمی نیست ز تنهایی / اینکه هستی و تنهایم ، غم دارم

  16. 4 کاربر از پست مفید ManUtd تشکر کرده اند .


  17. #38
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    old trafford
    پست مورد علاقه
    AMF.CMF
    مربی مورد علاقه
    sir alex ferguson
    بازیکن محبوب
    c.ronaldo , best , cantona , beckham , scholes , giggs
    اسم واقعی شما
    saeed

    PortugalManUtdAboomoslem

    Ali Karimi

    نوشته ها
    2,050
    تشکر ها
    10,498
    تشکر شده 9,027 در 2,190 پست

    پیش فرض

    همه چیز در باره زندگی شخصی جرج بست 3

    نظر جرج بست در مورد ديگران و ديگران در مورد او :
    جرج بست در مورد ديويد بكهام: او پای چپ ندارد. ضربه سر او خيلی ضعيف است. ولی در كل بچه خيلی خوبی است و گاهی اوقات گلهای قشنگی ميزند.
    سر آلگس فرگوسن: بدون شک جرج بست بهترين بازيكن تاريخ بريتانياست.
    سر بابی چارلتون: زمانی كه به بهترين بازيكن تاريخ فوتبال جهان فكر ميكنيم بدون شک به جرج بست فكر ميكنيم.
    مارک هيوز بازيكن پيشين باشگاه منچستر یونایتد و سر مربی كنونی باشگاه منچستر سيتی: جرج بست هميشه به عنوان بهترين بازيكن تاريخ جهان در خاطرات من باقی خواهد ماند.

    در مورد جرج بست 2 خاطره جالب بايد ذكر شود:
    1 - پيش از بازی برابر تیم ملی هلند در مسابقات مقدماتی جام جهان سال 1978 در سال 1977 زمانی كه خبر نگاران از جرج بست ميپرسند كه آيا يوهان كرويف از او بهتر است با خنده به خبر نگاران گفت: من در اولين فرصت كه به دست بيايد به او لايی خواهم زد. فقط 5 دقيقه از شروع بازی گذشته بود كه جرج بست در جناح چپ صاحب توپ شد و پس از اينكه 3 بازيكن حريف را به زيبايی دريبل كرده بود يوهان كرويف به طرف او آمد و جرج بست موفق شد 2 بار پشت سر هم به او لايی بزند.
    2 - جرج بست يک بار گفته بود خيلی دلش ميخواهد پس از دريبل دروازه ‌بان حريف روی خط دروازه توپ را با سر وارد دروازه كند ولی او خود اعلام كرده بود: در بازی برابر تیم بنفيكا ليسبون در فینال ليگ قهرمانان امكان اين كار را داشتم ولی آن را انجام ندادم و گرنه سر مت باسبی سكته قلبی ميكرد.

    آخرین حرفهای جرج بست قبل از مرگش :
    اکنون 59 ساله ام و نميدانم به 60 سالگی ميرسم يا نه! ولی به هرحال از مرگ نميترسم. اين جمله ای بود كه جرج بست 1 ماه و اندی پيش به خبرنگار روزنامه اينديپندنت چاپ انگلستان گفته بود آن هم در بستر بيماری... او سرانجام به 60 سالگی نرسيد تا بدين ترتيب اسطوره دهه 60 فوتبال بريتانيا خيلی زود يک دنيا خاطرات خوب و بد را رها كند. جرج بست ساعت 06 : 13 روز جمعه در اثر عارضه شديد كبد و عفونیت ریه در بيمارستان كرومول شهر لندن جان سپرد. همين. خبر خيلی طول و تفصيل نميخواست به این دلیل که هم او چهره سرشناس و پر خاطره ای بود و هم بيماری اش سالها او را به سوی مرگ ميكشاند پس بدون دلیل نبود كه خيليها با شنيدن اين خبر برای جرج بست طغيانگر سال 1965 تا سال 1975 اشک ريختند. شايد نسل ما جرج بست را فقط از طريق فيلم بازيهای تیم منچستر یونایتد و يا حواشی فراوان زندگی اش بشناسد اما برای قديمی ترها او نماينده يک برهه تأثير گذار فرهنگی بوده و هست همچنین سمبل و تجسم يک نسل ياغی و از همه جا بريده...
    اظهار نظر جرج بست در مورد باشگاه منچستر یونایتد :
    من با باشگاه منچستر يونايتد بهترين روز هايم را داشتم. هرچه در رؤيا هايم متصور بودم برايم در ورزشگاه اولدترافورد پيش آمد. آن دقايق هميشه در ياد و خاطره ام هستند.
    هيچ گاه فرياد هواداران باشگاه منچستر یونایتد را از ياد نميبرم. مخصوصاً آن هنگام كه در تونل ( رختكن ) راه ميرفتم و اين سر و صداها در گوشم ميپيچيد! هيچ چيزی خوشايند تر از شنيدن صدای شادی هواداران و ديدن دست تكان دادنهای آنها نيست.
    آن روز ها روز های من بود و در پايان هم برای من بد نبود. من هنوز يادم هست كه هر وقت توپ را ميگرفتم هيچ گاه به عقب بر نميگشتم!
    پس از فوت وی باشگاه منچستر یونایتد یک بازی دوستانه را در ورزشگاه اولدترافورد برگزار کرد و تمامی درآمد حاصل از این بازی را به خانواده جرج بست تقدیم کرد. در این بازی تماشاگران حاضر در ورزشگاه پوسترهایی با عکس جرج بست در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: Best The Best.
    گر بدانم نیستی ، غمی نیست ز تنهایی / اینکه هستی و تنهایم ، غم دارم

  18. 8 کاربر از پست مفید ManUtd تشکر کرده اند .


  19. #39
    عضو Derby

    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Rasht
    مربی مورد علاقه
    Sir Alex Fergosen
    بازیکن محبوب
    J.Best
    اسم واقعی شما
    Aghil

    EnglandManUtd

    David Beckham

    نوشته ها
    35
    تشکر ها
    20
    تشکر شده 158 در 35 پست

    پیش فرض

    از همه دوستان معذرت میخوام که بحثم با بعضی ها به حاشیه رفت... اما واقعا نمیتونستم جلوی احانت بعضی ها خاموش باشم!
    من 23 سالمه و از ده سالگی منچستری بودم و این تیم رو از هر چیزی که تو دنیا وجود داره بیشتر دوست دارم
    قلب من برای این تیم و اسطوره هاش میتپه... بازم از همه بچه ها به جز بعضی ها معذرت میخوام..

    امیدوارم این تایپک کمک کرده باشه دوستای منچستری ما با اسطوره خودشون بیشتر آشنا بشن..

  20. 4 کاربر از پست مفید danteiv تشکر کرده اند .


  21. #40
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    محل سکونت
    old trafford
    پست مورد علاقه
    AMF.CMF
    مربی مورد علاقه
    sir alex ferguson
    بازیکن محبوب
    c.ronaldo , best , cantona , beckham , scholes , giggs
    اسم واقعی شما
    saeed

    PortugalManUtdAboomoslem

    Ali Karimi

    نوشته ها
    2,050
    تشکر ها
    10,498
    تشکر شده 9,027 در 2,190 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط danteiv نمایش پست ها
    از همه دوستان معذرت میخوام که بحثم با بعضی ها به حاشیه رفت... اما واقعا نمیتونستم جلوی احانت بعضی ها خاموش باشم!
    من 23 سالمه و از ده سالگی منچستری بودم و این تیم رو از هر چیزی که تو دنیا وجود داره بیشتر دوست دارم
    قلب من برای این تیم و اسطوره هاش میتپه... بازم از همه بچه ها به جز بعضی ها معذرت میخوام..

    امیدوارم این تایپک کمک کرده باشه دوستای منچستری ما با اسطوره خودشون بیشتر آشنا بشن..
    دوست عزيز بهتره فراموشش كني , هممون بايد ياد بگيريم كه با هركسي بحث نكنيم و وقتي احساس كرديم طرف مقابل داره بدون منطق نظر ميده به بحث باهاش ادامه نديم.
    منم شمارو درك ميكنم كه نتونستي خودتو كنترل كني
    دم شما گرم به خاطر غيرتي كه به منچستر داري
    گر بدانم نیستی ، غمی نیست ز تنهایی / اینکه هستی و تنهایم ، غم دارم

  22. 3 کاربر از پست مفید ManUtd تشکر کرده اند .


صفحه 4 از 5 نخستنخست ... 2345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
تغییر پس زمینه