وسوسه بر تابو غلبه كرد؛ اسپانسر 30 ميليوني روي پيراهن بارسا
سرويس ورزش: همان طور كه در روزهاي اخير هم شايعه شده بود، سرانجام بارسلونا به يك عمر زندگي بدون اسپانسري خود پايان بخشيد و براي اولين بار در تاريخ اين تيم از سال آينده روي پيراهن خود تبليغ « Qatar Foundation » را در كنار لوگوي معروف يونيسف حك خواهد كرد. اين نتيجه توافقي است كه روز جمعه ميان دو طرف حاصل شد و از امروز تا سال 2016 ادامه خواهد داشت. به ازاي اين قرارداد بارسلونا 150 ميليون يورو دريافت مي كند كه 15 ميليون يورو ديگر براي فصل جاري به آن اضافه خواهد شد.
اگرچه در اين فصل تبليغ اين برند روي پيراهن ستاره هاي بارسلونا مشاهده نخواهد شد. خاوير فائوس، نايب رئيس اقتصادي باشگاه در اين باره گفت: «اين گران قيمت ترين تبليغ روي پيراهن در تاريخ دنياي فوتبال است كه مبلغي معادل 30 ميليون يورو براي هر فصل تا سال 2016 در اختيار تيم كاتالونيايي قرار خواهد داد. اين قرارداد به خاطر مشكلات اقتصادي باشگاه و فشارهاي ناشي از قرض به جا مانده از دوران رياست لاپورتا صورت گرفته است.
ساندرو روسل، رياست جديد باشگاه در تحقيقاتي كه انجام داده بود، متوجه شد كه از دوران لاپورتا 80 ميليون يورو كسري بودجه تنها در سال آخر رياست او به جا مانده كه بايد 11 ميليون يورو كسري اعلام شده از سوي خود او را هم به آنها اضافه كرد. مسؤولان جديد معتقدند، خريدهاي بي پايه و اساس لاپورتا كه شامل 6/5 ميليون يورو براي جت هاي خصوصي، رستوران، كارتهاي اعتباري، سفرها و 2/6 ميليون هدر رفته براي استخدام كارآگاهان خصوصي و امنيت داخلي بوده اند، قرضهاي باشگاه را به بيش از 530 ميليون يورو رسانده اند.
بارسلونا هم اكنون به خاطر شكايت از اين ضرر و زيان تيم مديريتي قبلي، اقدامي قانوني را در پي گرفته و قرار است، لاپورتا را به دادگاه بكشاند. در عين حال باشگاه بارسلونا گفته، اسپانسر جديد يك برند تجاري نيست، بلكه يك بنياد غير دولتي يك كشور كوچك است كه درعين حال مدرن و سنتي است و مي خواهد از طريق آموزش و ورزش، خود را در جهان مطرح كند. اين بنياد از سال 1995 در قطر ايجاد شده و در پروژه هايي در زمينه تعليم و تحقيقات علمي و توسعه جوامع فعال است.